خانه / پاورپوینت / معماری ارگانیک

معماری ارگانیک

معماری ارگانیک

www-cadyar-2

معماری ارگانیک فلسفه معماری است که،هارمونی را میان مسکن انسان و جهان طبیعی ترویج می دهد، به وسیله طرحی  که کاملا مخلوط  و موافق با سایتش نزدیک می شود، که ساختمان ها ، مبلمان و محیط ها بخشی از ترکیب متحد وابسته به یکدیگر شده اند .

معماران Imre makovecz , Hundertr wasser , Bruno zevi , rudulf steiner , bruce goff , Louis Sullivan , frank liyod wright , antoni gaudi , gustav stickly و غالب اخیر anton alberts و laurie backer همه در کارشان در معماری ارگانیک مشهور هستند.

همچنین معماری ارگانیک از مراحل طراحی فرانک لوید رایت ترجمه شده است. متریال ها، اشکال عمده و ترتیب اصلی مطالب مهم ادامه پیدا می کنند که خودشان را به عنوان یک چیز کلی در سراسر ساختمان تکرار کنند .

ایده معماری ارگانیک فقط به لفظ ارتباط ساختمان با محیط های طبیعی اشاره نمی کند، بلکه چگونگی طراحی ساختمان ها تفکر دقیقی هست درباره اینکه آیا اینها ارگانیسم یکپارچه ای بودند.

هندسه در سراسر ساختمان های فرانک لوید رایت حالت و منشا مرکزی را درست می کند.

همچنین ضرورتاً معماری ارگانیک طراحی تحت اللفظی از هر جزء ساختمان می باشد.

 از پنجره تا کف سازی ها، تا صندلی های شخصی، قصد دارد که فضا را به گونه ای پر کند.

images

هر چیزی  که با دیگری ارتباط  دارد بازتاب سیستم های مرتب همزیستی با طبیعت است .اصطلاح معماری ارگانیک به وسیله فرانک لوید رایت معمار معروف ابداع شد .گرچه هیچ وقت سبک پنهانش با نوشته به صورت خوبی بند بند نشده بود:

“در نتیجه من اینجا می ایستم قبل از موعظه کردن شما برای  شناساندن معماری ارگانیک :

معماری ارگانیک برای داشتن یک هدف مدرن و آموزش آن بسیار نیازمند است، اگر ما اکنون برای دیدن کل زندگی هستیم و پذیرایی کل زندگی، نگه داشتن سنت های ضروری برای یک سنت عام ( مهم ) ،همچنین گرامی نداشتن هیچ شکل متعصبانه که برای ما در گذشته حال و آینده پا برجا مانده است. اما در عوض تمجید از قوانین ساده عقل سلیم یا حس فوق العاده ای که شما ترجیح می دهید از راه عناصر طبیعی تعیین کنید.” ( فرانک لوید رایت ، معمار ارگانیک ، سال ۱۹۳۹ ) .

تئوریسین ، دیوید پیرسون لیستی از قوانین درباره طراحی معماری ارگانیک پیشنهاد کرد که به عنوان gaia charter برای طراحی و معماری ارگانیک شناخته شده است که می گوید بگذارید طراحی :

– الهام گرفته از طبیعت و قابل تحمل ، شاداب نگه داشته شده از گزند و گوناگون باشد .

–  آشکار مانند یک ارگانیسم ، از دانه درون

–  پیرو جریان ها و قابل انعطاف و قابل انطباق

–  ارضا کننده نیاز های اجتماعی ، مادی و معنوی

–  رویاننده سایت و بی همتا

–  تجلیل کننده از روح جوانی ، بازی و سورپرایز

–  بیان کننده ریتم موزیک و قدرت رقص

301288

یک نمونه خوب شناخته شده از معماری ارگانیک خانه آبشار است .محل اقامتی که فرانک لوید رایت برای خانواده کافمن در روستایی در پنسیلوانیا طراحی کرده است .رایت انتخاب های بسیاری داشت تا محل خانه را در این سایت بزرگ تعیین کند اما خواست که خانه را با وجود سر و صدای شلوغ از هجوم آب و شیب سایت ، مستقیما بالاتر از آبشار و نزدیک نهر ایجاد کند. خط بندی افقی بنایی سنگی ،با پایه های جسورانه از بتون زرد رنگ ،با صخره محلی بیرون زده و محیط پوشیده از درخت ترکیب می شود .

24332_995

نمونه موردی

ih

خانه ابشار

تاریخچه

ادگار کافمن یک تاجر موفق اهل پترزبورگ و موسس فروشگاه بزرگ کافمن بود . پسرش،معماری را به طور خلاصه زیر نظر رایت آموخت. ادگار به وسیله رایت و پسرش ترغیب شده بود که هزینه ی  مدل شهر رویایی اش را جزء به جزء برشمرد. وقتی کامل شد، در فروشگاه بزرگ کافمن نشان داده شد و رایت در خانه کافمن «برجی کوچک» مهمان بود، جایی که شاهکار شهر نورمان فرانسه به وسیله معمار معروف پترزبورگ بنوجانسن(۱۹۶۴-۱۸۷۴) ، در کلیسای شیک fox در حومه شهر را در سال ۱۹۲۳ برای کافمن به وجود آورد . رایت و فامیل کافمن در برج کوچک از نوشیدنیها لذت می بردند تا وقتی که رایت ، کسی که هیچ موقعیتی را برای فریفتن مشتری از دست نمی دهد ، با لحنی به ادگار گفت که بزرگتر فامیل کافمن قصد استراق سمع را دارد ، «ادگار ، این خانه لایق والدین تو نیست …» این گفته علاقه کافمن را به چیزی شایسته تر تحریک کرد ، نتیجه نهایی خانه آبشار شد .

images-3

کافمن مقداری مایملک همراه با آبشار و چندین کلبه در خارج از پترزبورگ داشت . کلبه ها در کمپشان شروع به خراب شدن کردند تا جایی که اسباب باید دوباره سازی می شدند، کافمن با رایت تماس گرفت . در نوامبر ۱۹۳۴ رایت از Bear Run (جاده ای روستایی در یک مایلی شهریتان stewart ،  استان Fayette ، پنسیلوانیا) دیدن کرد.  او بررسی محیط پیرامون آبشار را خواست، که در مارس ۱۹۳۵ به دستش رسید  . این بررسی به وسیله مهندس  شرکت Fayette از Union town ، پنسیلوانیا تهیه شده بود و  شامل همه تخته سنگها، درختها و توپوگرافی بود . رایت ۹ ماه برای نظراتش درباره سایت وقت گرفت تا به طرحی   که به سرعت اسکیس زده بود شکل بدهد ، برای بررسی و تطابق با آنان در سال ۱۹۳۵ .پس از آن بود که کافمن برای اولین بار متوجه شد که طرح رایت برای خانه قرار است در بالای آبشار ساخته شود که به جای پایین آبشار ، جایی که او فکر می کرد .

طراحی و ساخت

طرح ساخت خانه آبشار به رایت با مشارکت Mendel Glickman و Willian Wesley peters  ، کسانی که مسئول طراحی ستونهای انقلابی، که خصیصه طراحی رایت بود ، سپرده شد بود . در ۱۵ اکتبر ۱۹۳۵ پلانهای اولیه برای تائید به کافمن فرستاده شد ، پس از دیدار مجددی که رایت از سایت کرد و برآورد هزینه را برای مشتری اش تهیه کرد که در اکتبر ۱۹۳۵ یک معدن سنگ قدیمی در غرب آبشار برای تهیه سنگهای مورد  نیاز برای دیوارهای ساختمان باز شد . رایت در دوره ساخت فقط از سایت دیدارهای دوره ای می کرد . در عوض باب موشر (Bob Mosher) ، یکی از شاگردانش رابه عنوان نماینده ی ثابت در سایت ، تعیین کرد . در مارس ۱۹۳۶ ترسیم نهایی کار به وسیله رایت با آغاز کار در روی پله و اصل خانه بیرون آمد . کار ساخت با کشمکش بین رایت ، کافمن و پیمانکار ساختمان  دچار دردسر شده بود.

کافمن طراحی رایت را به وسیله فیلمی از مهندسان مشاور مرور می کرد به طوری که شک کرد که آیا رایت تجربه کافی برای استفاده از بتون مسلح را دارا است یا نه . رایت به محض دریافت خبرشان ،دلخور شد و بلافاصله از کافمن خواست تا طراحی هایش را برگرداند و نشان داد که درحال صرف نظر از پروژه است . کافمن عذرخواهی کرد و متعاقبا گزارش مهندس را در داخل دیوار سنگی خانه دفن کردبود.

در ژوئن ۱۹۳۶ رایت پس از بازدید از سایت کار با بتون برای پل را که داشت ساخته می شد ، رد کرد . برای کف سازی پایه ای  رایت و تیمش از میله هایی به صورت وارونه با ورقه صاف استفاده کردند . برای ساخت فرم زیرین سقف فضای پایین ، پیمانکار ، والترهال ، که یک مهندس بود ، محاسبات مستقلی را ارائه داد و برای افزایش تقویت پوشش سقف طبقه اول دلیل آورد . رایت ، مانع پیمانکار شد . تا وقتی که چندین منبع توضیح دادند که این پیمانکار بوده که بی سروصدا کار تقویت را دو برابر کرد ، به عقیده دیگران این تقاضای کافمن بود که مهندسان مشاورش طراحی های تقویتی رایت را دوباره طراحی کنند و مقدار فولاد تعیین شده به وسیله رایت را دوباره مضاعف کنند . فولاد اضافی نه فقط وزنی به slab (تخته سنگ) اضافه نکرد بلکه بسیار نزدیک به یکدیگر گذاشته شد که بتون اغلب نمی توانست چنانکه باید و شاید بین فولاد را پر کند . که slab را سست کرد افزایش پیمانکار نتوانست چارچوب پایه در را در شیب ناچیز رو به بالا درست کند، تا نشست و سستی پایه را جبران کند، تا باردیگر بتون بهبود یابد و چارچوب برداشته شود. . در نتیجه سستی  قابل ملاحظه ای را گسترش داد. به محض فهمیدن اینکه چه کاری انجام شد است، رایت موقتا موشر را با ادگار تافل جایگزین کرد .

1f995f0cef895c8ed231a0b5d0e556eb8de25b1d

مهندسان مشاور با موافقت کافمن برای پیمانکار ترتیب دادند که دیوار پشتیبان را در زیر تیر اصلی تکیه گاه برای تراس غربی اجرا کند . وقتی رایت در بازدید از سایت آن را فهمید، موشر را احتیاطاً از هدایت بر سنگها برکنار کرد . بعدا وقتی کافمن اعتراف کرد که چه کار کرده است رایت به او کاری را که موشر انجام داده بود، و پایه بالا نگه داشته شده در طی ماه گذشته در تست بارگذاری بدون پشتیبانی دیوار را، نشان داد .

در اکتبر ۱۹۳۷ اصل خانه ی کافمن کامل شد .

هزینه

در زمان ساخت جمعاَ ۱۵۵۰۰۰ دلار برای خانه هزینه شد . پی آمد می آید : خانه ۷۵۰۰۰ دلار ، اتمام و مبله ۲۲۰۰۰ ، خانه مهیمان ،گاراژ و اقامتگاه خدمتکاران ۵۰۰۰۰ دلار ، دستمزد معمار ۸۰۰۰ دلار ، با حساب تورم می شود ۳/۲ میلیون دلار درسال ۲۰۰۷ .شد

استفاده از خانه

از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۶۳ خانه آبشار ، خانه تعطیلات آخر هفته فامیل بود . در سال ۱۹۶۳ کافمن کوچک مایملک را به Western Pennsylvania conservancy بخشید . در سال ۱۹۶۴ به عنوان موزه بر روی عموم  باز شد و تا ژانویه ۲۰۰۸ نزدیک به ۵ میلیون نفر از خانه بازدید کردند  . در حال حاضر هر ساله پذیرایی بیش از ۱۲۰۰۰۰ بازدید کننده است. .

10464_sdosuyin

سبک
خانه آبشار به عنوان یکی از بهترین شاهکارهای رایت ، به عنوان پویایی  و همچنین برای یکپارپگی اش با محیط برجسته طبیعی قرار گرفته است که وسعت نبوغ رایت در اتمام هر جزء از این طرح ، تنها می تواند در این عکسها اشاره کند . این طرح ارگانیک اقامتگاه شخصی ، قصد دارد که انزوای طبیعت برای دارندگانش را داشته باشد . خانه برای ارتباطاش با  سایت شناخته شده است .. بر روی آبشار فعالی که در زیر خانه جاری است ساخته شده است . اجاق شومینه در اتاق نشیمن از تخته سنگهای یافته شده در سایت  ترکیب شده است و به محض اینکه خانه ساخته شد ، یک گروه از تخته سنگها که در محل جا مانده بود مختصراً در میان کف اتاق نشیمن پیش امد. رایت در آغاز قصد داشت که این تخته سنگها را هم سطح با کف زمین برش خواهد خورد ، اما آن ، یکی از مکانهای آفتابی مورد علاقه خانواده کافمن شد ، بنابراین آقای کافمن اصرار کرد که آن همانطور که هست بماند . همزمان با اینکه آتشدان به صورت عادی باقی ماند ، و اثر بخشیدن صخره های خشک جلو آمده از جویبار ، کف های سنگی زیاد شد .

1f995f0cef895c8ed231a0b5d0e556eb8de25b1d

به انضمام گسترش  خانه با محیط تا کوچکترین جزئیات ، به عنوان مثال در مکان برخورد شیشه با دیوارهای سنگی فریم آهنی وجود ندارد و بلکه ، شیشه مستقیما آب بندی شده (بتونه شده) تا سنگ آن . راهروهایی مستقیما به پایین تا آب وجود دارد و در پلی که خانه اصلی را به ساختمان میهمان و خدمتکار ارتباط می دهد ، تخته سنگ طبیعی که آب از داخلش می چکد ،به خارج باز می گرداند . اتاقهای خواب کوچک هستند ، بعضی حتی با سقف کوتاه ، چه بسا برای تشویق مردم به خارج ، به طرف فضای باز اجتماعی ، سطوح و فضاهای خارج است .

جویبار فعال (که کاملا از داخل و خارج خانه شنیده می شود)، سریع فرا می گیرد (احاطه می کند) ، و توده دیوارهای سنگی محلی و تراسهای پایه شده (مشابه شکلهای صخره ای در همان حوالی) می خواهند که درهارمونی باشند ، در ردیف علاقه رایت در ساختن ساختمانهایی که بیشتر ارگانیک هستند و بنابراین به نظر می رسد که بیشتر با محیطشان در تداخل باشند .

بنابراین خانه آبشار در تمام خانه می تواند شنیده شود ، و نمیتواند بدون خارج رفتن دیده شود . طرح، پهنای عریض پنجره ها را به هم آمیخت و بالکنها ازواگذاری به اتاقهای اصلی ، در احساس نزدیکی با محیط ،خارج شدند .

اوج تجربه بازدید از سایت پلکانی داخلی هست, که از اتاق نشیمن به پایین هدایت می کند که دسترسی را به هجوم جویبار در پایین خانه مستقیما اجازه می دهد .

دیدگاه های رایت از آنچه که باید باشد یک ورودی بحث شده است ،در، اینکه : هنوز ، دری که استاد رایت مطرح کرده به عنوان در اصلی ، در یک گوشه پنهان شده ، و خیلی کوچک است . ایده رایت از نمای باشکوه برای این خانه، از پرسپکتیو تمام عکس های مشهور خانه های جمع آوری شده از پایین رود و مشاهده زاویه های مقابل از در اصلی می باشد.

51

در دامنه کوه در بالای خانه اصلی چهار گاراژ بدون سقف هست .(با وجود اینکه خانواده کافمن درخواست گاراژ کرده بودند) با مسکنی برای خدمتکاران، و یک خواب میهمان . این ساختمان دور افتاده ضمیمه شده ، یک سال پس از استفاده ، از مصالحی با کیفیت مشابه و دقت در جزئیات مانند خانه اصلی ، ساخته شده است .

مشکل آن فقط یک استخر کوچک است که دائما به وسیله آب طبیعی خورده شده و به رودخانه پایین لبریز می شود .


www-cadyar-1

 

……………………………………………………………………………………….

برای هرچه بهتر شدن مطالب سایت ما را از دیدگاه سازنده خود آگاه سازید.

جهت مشاهده مقالات معماری بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( 28 اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید )

دانلود پاورپوینت شناخت انواع آجر، ابعاد و موارد استفاده آن ( ۲۸ اسلاید ) عنوان …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد
.

Powered by themekiller.com